מהי פרוביוטיקה? ואיך היא קשורה לתזונת התינוק?

    עפר גדנקן No Comments on מהי פרוביוטיקה? ואיך היא קשורה לתזונת התינוק?

    אנו שומעים רבות על פרוביוטיקה ועל מיקרוביום, חיידקים הנמצאים בגופינו באופן טבעי, ובעיקר במערכת העיכול. אנו יודעים שיש להם השפעות חיוביות רבות, ושכדאי לצרוך מזונות מועשרים.
    כדי לדעת ולהבין יותר על הקשר בין פרוביוטיקה בינקות פנינו לרננה מזרחי, דיאטנית קלינית ומנהלת מדעית מטרנה שעונה על השאלות ועושה סדר בדברים

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מהי פרוביוטיקה?

    פרוביוטיקה (מלשון פרו=בעד, ביוטיקה=חיים) היא שם כולל למגוון חיידקים ידידותיים, הנמצאים במערכת העיכול שלנו. למעשה במערכת העיכול מתבסס הרכב של מגוון סוגים הנקרה מיקרוביום וזה מתחיל ממש בלידה ויש הסוברים שאף קודם לכך. חיידקים פרוביוטיים ידידותיים קיימים בהזנה הטבעית ומועברים באמצעותה לתינוק מה שמוביל להתבססותם במערכת העיכול שלו, תהליך שמחקרים מצאו שהינו חיוני להפעלת מערכת החיסון של הרך הנולד. תהליך זה מתחיל להיווצר במערכת העיכול כבר בשבוע הראשון לחיי התינוק, ומושפע מגורמים שונים, בין היתר גם מתזונת התינוק.

    מהי חשיבות הפרוביוטיקה לתינוקות?

    בגיל הינקות ועד סביב גיל שנתיים המיקרוביום, אותה אוכלוסיית חיידקי המעי מתבססת ונבנית גם להמשך החיים. בראשית החיים, כאשר התינוק נולד עם מערכות שעדיין לא בשלות בגופו, יש לפרוביוטיקה חשיבות רבה בתרומתה לחיזוק ההגנה הטבעית, להבשלת מערכת העיכול, להקלה על תופעות שונות כמו גזים, הפחתת שלשולים וככל הנראה שיש לה גם קשר על הרכב הגוף ונטייה להשמנה בהמשך החיים.

    כיצד דואגים שתזונת התינוק תכיל פרוביוטיקה?

    הדרך הטובה ביותר היא באמצעות ההזנה הטבעית המכילה מגוון חיידקים פרוביוטיים המייצרים אוכלוסייה מגוונת מאד במערכת העיכול של התינוק שם הם פועלים להגנה מפני גורמים זיהומיים מחוללי מחלות. כיום, כשאנחנו חיים בצילה של מגיפת הקורונה, מצאו החוקרים עד כמה חשוב להמשיך בהזנה הטבעית וזאת גם במקרים בהם האמא עצמה הינה מאומתת חיובית לקורונה. חשוב לציין שעליה כמובן להקפיד מאד על עטיית מסיכה ושטיפת ידיים לפני ולאחר כל מגע עם התינוק ומעניין לגלות את העובדה המדהימה שהוירוס עצמו אינו מועבר באמצעות ההזנה הטבעית, בעוד הנוגדנים שמיוצרים בגופה כנגד אותו וירוס מועברים באמצעותה לתינוק ומגנים עליו מפני המחלה.

    לאחר תקופת ההזנה הטבעית, או במקרים בהם הזנה טבעית בלעדית אינה מתאפשרת, מומלץ לבחור עבורו תמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות) המועשרת בחיידקים פרוביוטיים. מטרנה אקסטרה קר מהדרין, בכשרות בד"צ העדה החרדית, הינה סדרת האקסטרה של מטרנה המועשרת בפרוביוטיקה מסוג B.Lactis, זן ששכיח במערכת העיכול של תינוקות הניזונים בהזנה הטבעית. ייחודה של סדרת אקסטרה קר מהדרין הוא ביתרון המשולש לעיכול קל, הכולל: פרוביוטיקה בכל השלבים; סיבים פרה ביוטיים התורמים למרקם יציאות רך ומעודדים את שגשוג הפרוביוטיקה במעי; ושמן בטאפלמיטט, שנועד להקל על העיכול בחודשים הראשונים.

    מטרנה זמינים עבורכם לכל שאלה גם במרכז לייעוץ תזונה, הזנה טבעית ושינה בטלפון:

    1-800-32-33-33



    0 תגובות